קרב השבוע: מי היה העיתונאי החרדי שהצטרף ראשון לטוויטר?

admin2 14 Comment on קרב השבוע: מי היה העיתונאי החרדי שהצטרף ראשון לטוויטר?

והשבוע המשקפיים דן בשאלות הרות גורל • איפה ניתן לקנות את הרב אורי זוהר בשמונה אלף ש"ח? איזה עיתון עשה פולואפ ומרח 'חשיפה'? מי ביקר בחברון וחזר עם געגועים לעשיו? ומי ינצח בקרב היחצ"נים הערב?

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מדור המשקפיים נעדר בשבוע שעבר והוא חוזר השבוע עם צוות חדש וכוחות רעננים.

מייסד המדור, מחוללו ומנווטו, נפרד מאיתנו ומרכיב המשקפיים החדש והטרי מייחל להצליח להיכנס ולו במקצת, לנעליו הגדולות של הכישרון הגדול שהפך את המשקפיים למדור הברנז'ה הטוב ביותר במגזר.

האם הוא יצליח במשימה? האם המשקפיים יקלטו כל אירוע שמתרחש? ימים יגידו.

חודש אלול היום, וזה הזמן לסליחות, אהבת חינם ומיעוט רכילות. מאידך, פטור בלא כלום אי אפשר, אי לכך ובהתאם לזאת המדור עולה לאוויר והוא רחום יכפר.

המלצת הקריאה להשבוע היא צלחת כבד קצוץ עם כוסית וודקה לימון קפואה מבית שמוליק כהן. לחיים.

שלושת הגדולים

משפט השבוע שמור לידיד המערכת ח"כ יגאל גואטה שאמר בשידור כך: "תראה את רדיו קול חי את 2 המהדורות המרכזיות מגישים מזרחיים ויש לכם כתב פוליטי מזרחי וזה רק עשה לכם טוב באחוזי ההאזנה ב-TGI. וברכותיי על כך". הכתב הפוליטי מבקש לדייק: הוא תימני ולא מזרחי.

ציוץ השבוע שמור לידיד נוסף שטעה מעט. ידיד אחר שלו לא התאפק. ועל כגון דא נאמר 'אם כאלו ידידים, מי צריך וכו'.
IMG-20160905-WA0120

את הקטע הזה נסיים בציטוט של הפרופ' אמיר חצרוני שביקר השבוע בק. ארבע וחברון ואף הספיק להתעמת קלות עם בנצי גופשטיין. בכמה שורות מלאות ציניות והומור שחור הוא סיכם את דעתו על הביקור, המארחים והתושבים. אל תפספסו את הדמות הקבורה במערה אליה הוא מחובר יותר מכל:

"למרות חילוקי הדעות העמוקים, חשוב לי להדגיש שדעתי איננה נוחה מהמעצרים המנהליים שעברו על בנצי. אמנם הוא לא הזמין אותנו לביתו ולא כיבד אותנו בארוחת חינם מהתפריט של הימין הקיצוני – כפי שניתן לצפות ממי שמעריץ את אברהם אבינו – אבל גם שירין וגם אני נהנינו מהביקור בחברון בהדרכתו. קנינו סובינירים פלסתינאים מקסימים אותם נציג בפוסט נפרד, והתרשמנו לטובה מעבודת השיפוצים היפה שעשו הערבים במערת המכפלה. גם קברי האבות הרשימו – עם דגש על קבר עשיו הרשע, שהוא דמות שאני מרגיש אליה קירבה מיוחדת. קצת פחות נהנינו מהביקור בקרית ארבע, שתושביה גילוי כלפיי עוינות על גבול האלימות, אבל אפשר להתנחם בעובדה שגם בתרפ"ט היתה עוינות ובסוף הבעיות נפתרו".

הדשא של השני

בעוד אתם יושבים מול המסך, מרפרשים את דף הבית של אתר זה כדי לראות האם המדור עלה סוף סוף, סביר להניח כי אינכם מודעים לרגעים ההיסטוריים וההיסטרים שמלווים את יום ה' בצהריים.

פינוקי העיתונאים והברנז'ה כבר לא מה שהיו. זה לא סוד. מדובר בשפל כבד שידידינו זאב (שם בדוי) מסכם אותו במשפט הבא: "בחודש שעבר, לראשונה מאז כניסתי לתפקיד, רכשתי גלידות בכסף מלא בסופר השכונתי". אכן, על זה ידוו כל הדווים.

רצה הגורל והיום הזה, התנגשו ובאו להם שני אירועים לא רעים עבור קהל אוכלי החינם. בעוד הר"ר יעקב סילם שיח' העונה לשם קוביס לקח אוטובוס עם אנשי תקשורת לגבעות הטרשים הכבושות מעבר לקווי 67 כדי לשעשע אותם במיטב השעשועים ולהשקות אותם ביין משובח, הרי שהחברים ב'אגס – בראשית' לוקחים את האישים שעיתותיהם בידיהם במסע אל תוך יאכטה שתפליג עד לקווי 48 ומשם לארוחה בשרית שווה.

הרבה אנשים לא נרדמו השבוע. פקסים נשלחו לקברי הצדיקים ברוסיה ואוקראינה, גורלות הגר"א נערכו ולילות טרופים עברו על חלק מהמוזמנים עד שהצליחו לקבל החלטה. את התוצאות והסיכומים נעניק אי"ה בשבוע הבא.

IMG-20160904-WA0057 (1)
IMG-20160905-WA0105

שיש חברים טובים יותר מאשר ראש עיריית חיפה יונה יהב ותנועת דגל התורה זה כבר ידענו. אבל יהב לא עצר באדום ובמענה למכתבו של ח"כ מרגי מש"ס שהלין על מצבו של אחד ממוסדות החינוך בעיר הוא ענה לו בעדינות יהבית טיפוסית. הנה המכתב.

IMG-20160907-WA0078

ומכיון שבעיריות עסקינן זה המקום לעלות על נס את עיריית בני ברק שלא מקפחת גם את ברי המינן. מוזי ורטהיים שהלך לעולמו החזיק מפעל שמזוהה עם העיר וככזה הוא זכה למודעה לא צנועה בביביתון.
IMG-20160907-WA0011

ותיעוד אחרון למדור זה מהעיר שהיא עולם. הרה"ר הגאון רבי דוד ברוך לאו הגיע להתפלל בבית הכנסת הפעיל ביותר בעולם המכונה בשם 'איצקוביץ'. הנהג שמודע לכובד האחריות החנה את רכבו כיאה וכיאות על מפתן בית הכנסת. המשקפיים עקבו ללא לאות ומעשה ניסים אירע שם: פקח לא בא ודו"ח לא ניתן. כוחה של תורה.

IMG-20160907-WA0023

והנה צפירת אזהרה לחברים בעיתון הארץ. ההדתה במדינה עוברת כל גבול והפלורליזם בסכנת הכחדה. השבוע הגיע נשיא המדינה לשיעור פרשת שבוע של סיון רהב מאיר, הקשיב בצייתנות ואף נשא דברים. זהירות, שומו שמיים.
IMG-20160907-WA0084

בוקה ומבולקה במדינת הצייצנים. עיתונאי אחד, ולא משנה מיהו, אמר השבוע בראיון לתקשורת החזותית האלקטרונית, כי הוא היה העיתונאי החרדי הראשון שהצטרף לטוויטר. אמירתו זו התנפצה על הקיר כאשר עמיתיו הנעלבים הוכיחו לעין כל את תאריך הצטרפותם לרשת החברתית הזו. המשקפיים עושים לכם סדר ומציגים לכם את רשימת העיתונאים הוותיקים בטוויטר, שמרו עליה למען יעמדו לימים רבים.

וזה סדר ההצטרפות של עשיריית הוותיקים: בראש ובראשונה איש קול חי איתי גדסי, אחריו בסדר יורד אנשי התקשורת: אלי שלזינגר, שי קאהן, ישורון תורגמן, דוד חכם, נועם זיגמן, חיים אילוז, ישי כהן ויוסי אליטוב.

אם במעצמה השביעית דיברנו, הרי שתחקיר שנחשף שבוע שעבר באתר קול חי וזכה לכתבה נרחבת בסוף השבוע שעבר ב'הפלס', קיבל פולואפ שלישי בעיתון מרכז העניינים תחת החותמת הכה – קלאסית חרדית: חשיפה.

IMG-20160907-WA0019

ח"כ משה גפני סייר השבוע בבית ספר בעיר ראשון לציון בלוויית איש התקשורת יהודה מנדלוביץ. הלז הוא תושב בני ברק מה שלא מנע מיתד נאמן להכתירו בתואר פעיל תנועת דגל התורה בראשון לציון. ושניהם אמת.
IMG-20160907-WA0022

בזמן שגפני סייר מצא לו סגן השר משולם נהרי מפלט מעיסוקיו הבוערים (מה הם?) ונתפס על ידי המשקפיים כשהוא מקיים מצוות השלטון המקומי ורוכש מצרכים הביתה.

IMG-20160907-WA0016

ועוד בפינת המקח וממכר. השר לשעבר אריאל אטיאס הגיע בניחוחות למאפייה ריחנית, המתין בתור כאחד האדם וגם יצא עם שקית ביד. בתיאבון
IMG-20160907-WA0021

לעומתם, הגאון רבי שלמה מחפוד חזר מפולין ישר למושב שקט אי שם במרכז הארץ. על ספסל קטן ישב ולמד ולמד ולמד. אשרינו.
IMG-20160907-WA0018

השבוע ביום רביעי חגגו תאומיו של הרנטגן בר מצווה בבנייני האומה בירושלים. באירוע מושקע במיוחד נראו מי ומי, שסעדו את ליבם ונהנו מתזמורת המנגנים + מנדי ג'רופי + ארי רייך + בנו של הרב וילד הפלא 2 + ישראל פרנס שטרח לזעוק בהתרגשות ברמקול את שמו של כל סיו"ר מועצה דתית ומטה שנכנס בטעות מבעד לוילונות האולם.

ואם תשאלו מה עושים זמרים באירוע מתי שהם לא שרים וגם לא אוכלים? המשקפיים קלטו את ארי רייך, המכונה ילד הפלא, כשהוא יושב בשלחן ומשנן את מילות השיר 'עלה קטן'.
20160907_210723

באירוע המיוחד שעל דברורו הופקד ירח טוקר הופיע גם ענק הזמר מרדכי בן דוד שקליפ מיוחד שלו מהאירוע יעלה לאתר. טוקר כפי שתוכלו להתרשם לא נח.
כככ

כככככ

גם השרים ליצמן ודרעי כיבדו בנוכחותם עוד קודם לפתיחת האירוע.

IMG-20160907-WA0073

אפרופו טוקר, השמועות המוקדמות היו כנראה נכונות. אחרת, איך תסבירו את התמונה הבאה.
עע

שעה וחצי לאחר שהמשקפיים נטשו את בנייני האומה כשהם מדושנים הגיע למסעדת רודריגז יהודי העונה לשם יעקב שוואקי שבסך הכל בא לטעום משהו לאחר הופעה בבית אל. אלא שלהפתעתו הוא גילה שולחן ענק במרכז המסעדה ולצידו ישובים עיתונאים וחברים כמו שרון דניאל ושימי אילוזיני שקרא במהלך הערב את מחשבותיו של הרב אבי ברמן מנכ"ל ה- OU.
IMG-20160908-WA0023

IMG-20160908-WA0022

בעל המשקפיים יצא לבקר השבוע בבית כנסת חב"ד ברחובות ולא הלך לבקר את אפרים קמיסר. להפתעתו הוא גילה את השלט הבא על ארון הקודש, כך שמתברר שהנגיד הוא לא רק זמר. אם לא די בכך הרי שבשעת התפילה בא מנדי ג'רופי והתברר שהוא גם בעל קורא..
IMG-20160908-WA0027

כעת שאלה. מה עולה לכם בראש שאתם שומעים את השם אורי זוהר? לא משנה מה התשובה. רק שתדעו שבירושלים מוצגת גלריה של הצייר רפאל מימון. ציור ענק של דמותו משנות ה-70 מוצגת בגאון ומחירה נקוב לצידה סך 8000 ש"ח. רוצו.
20160907_203258

המצולם בתמונה הבאה אינו קבצן ואינו שחקן. זהו יואב דיליאון האגדי באמצע עוד פעילות אינטראקטיבית בקול חי.
IMG-20160905-WA0096

השעה 03:05 לפנות בוקר והמשקפיים שיצאו להפיג את ליבם מחלום רע, תפסו את מנדי אור שוכב על הרצפה כדי לצלם חתול עם נשמה גבוהה שהצטרף למניין מעריב מאוחר בבית הכנסת איצקוביץ בבני ברק, כל נסיונותיו של דוד קליגר באמירת "מחול לך, מחול לך" לחתול ובתקווה להסתלקותן וסיום תיקונו עלו בתוהו…
IMG-20160908-WA0028

IMG-20160908-WA0029

לפני סיום, פינת הנוסטלגיה: הנה תיעוד ממופע האסק של שנת 2000, מנחם טוקר, קובי סלע ויוסי אייזנטל כשהם רעננים מתמיד.

gggg



14 תגובות

מיין תגובות
  1. 14

    חזק ביותר!!!
    אהבתי את מנדי אור שוכב על הרצפה. ..
    בהצלחה בתפקיד החדש!!

    1. לפחות היו שמים פה את התמונה שהוא צילם

  2. 13

    מדור מעניין במיוחד
    תודה על השיתוף

  3. 11

    לא דומה לא כמעט יוחזר עורך המדור לאלתר!!!!

  4. 10

    לכותב החדש הרבה הצלחה ו"כמרגי שיש לו זכות להעביר ביקורת" כפי שדיווחת אענה אף אני חלקי . הקישורים מקטע לקטע בכתבה חסרים עדיין איזה קטע מעבר עסיסי כפי שנהג הכותב הקודם כשעבר מענין לענין

  5. 7

    אהבתי. ישק כח. חבל שלא עלה שבוע שעבר. הייתם חסרים

  6. 5

    תחזירו את הכותב הקודם בדחיפות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. 4

    חבל. עד היום הכתיבה היתה כמה רמות מעל.
    בכל אופן בהצלחה.

  8. 3

    התמונה של קובי סלע מנחם טוקר ויוסי אייזנטל חזקה!!!!!!!!!!!

  9. 2

    לעורכי משקפיים תודה רבה כל שבוע יותר מוצלח מקודמו עלו והצליחו